NULL string(0) ""

Uchwała nr XVI/87/04Rady Gminy Sicienkoz dnia 31 marca 2004w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717 ) oraz art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611).

Uchwała nr XVI/87/04
Rady Gminy Sicienko
z dnia 31 marca 2004


w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717 ) oraz art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611).


 

R a d a  G m i n y
uchwala, co następuje:


§ 1

Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku  mogą otrzymywać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań związanych z zaspakajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy Sicienko.

§ 2

Gmina Sicienko współpracuje z podmiotami wymienionymi w § 1 w szczególności w zakresie zadań określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 142 poz. 1591):

§ 3

Zlecanie realizacji zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) i udzielenie dotacji  następuje  na zasadach określonych w tej ustawie.

§ 4

Środki pieniężne przeznaczone na dotacje na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań własnych gminy realizowanych przez podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych określone są na dany rok w uchwale budżetowej a do czasu uchwalenia budżetu w projekcie uchwały budżetowej .

§ 5

Dotacje nie będą udzielane podmiotom, które nie rozliczyły się z gminą z dotychczasowych zobowiązań lub wykorzystały dotacje niezgodnie z przeznaczeniem - przez okres 2 lat od dnia wymagalności zobowiązania.

§ 6

Podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu  osiągnięcia zysku, ubiegające się o dotacje z budżetu gminy składają pisemne wnioski do Wójta  Gminy w terminie do dnia 30 października poprzedzającego rok budżetowy. W uzasadnionych przypadkach Wójt Gminy może zdecydować o przyjęciu wniosku złożonego po tym terminie.

§ 7

Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania publicznego powinien zawierać:

  1. dokładne oznaczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie dotacji,
  2. określenie celu publicznego będącego przedmiotem dotacji,
  3. wysokość oczekiwanego dofinansowania,
  4. termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
  5. uzasadnienie wniosku o przyznanie dotacji;
  6. oświadczenie wnioskodawcy, że jest uprawniony do ubiegania się o przyznanie dotacji dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych nie działających w celu osiągnięcia zysku.

Wzór oferty wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do uchwały

§ 8

Wójt Gminy  przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego bierze pod uwagę w szczególności:

  1. spełnienia warunków formalno - prawnych wniosku,
  2. znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę  celów publicznych,
  3. kwotę oczekiwanej dotacji,
  4. celowość i efektywność wykorzystania środków publicznych,
  5. ocenę możliwości rzetelnego wykonania zadania publicznego przez podmiot wnioskujący,
  6. analizę i ocenę wykonania poprzednich przedsięwzięć danego podmiotu, zwłaszcza uzyskanych efektów, spełnienia celów, rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

§ 9

  1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy, która zawiera w szczególności:
    1. oznaczenie stron umowy,
    2. szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
    3. określenie czasu na jaki umowa została zawarta,
    4. określenie kwoty  dotacji jaką gmina przekaże jednostce wykonującej zadanie, sposób i termin jej przekazywania,
    5. tryb kontroli wykonania zadania,
    6. sposób i terminy rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu w przypadku wykorzystania niezgodnie z celem lub zwrotu nie wykorzystanej części dotacji.
  2. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w wypadku nieterminowego lub nienależytego jej wykonania.
    Wzór umowy stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.

§ 10

Dotacja może być przekazywana jednorazowo lub w kilku ratach w zależności od specyfiki wykonywanego zadania. 

§ 11

Podmiot dotowany zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym, zgodnie z porozumieniem .

§ 12

Wójt Gminy  sprawuje kontrolę poprzez osoby lub podmioty przez niego upoważnione i przyjmuje rozliczenie dotacji.

§ 13

Osoby i podmioty upoważnione do kontroli  są uprawnione do kontrolowania sposobu wykonania zadania, na które została przyznana dotacja przez:

  1. żądanie złożenia wyjaśnień, dokumentów i sprawozdań,
  2. prowadzenie oględzin rzeczy albo sposobu wykonania zadań.

§ 14

  1. Ostatecznego rozliczenia przyznanej dotacji podmiot dotowany dokonuje w terminie 30 dni po upływie przewidzianego w umowie terminu realizacji zadania i nie później niż do 25 stycznia następnego roku.
  2. Rozliczenie udzielonej dotacji powinno zawierać:
    • zestawienie faktur i rachunków dokumentujących wydatki poniesione na realizację zadań finansowanych z budżetu gminy;   zawierające numery i daty faktur lub rachunków, nazwy podmiotów je wystawiających, rodzaj i kwoty wydatków,
    • kserokopie faktur lub rachunków drugostronnie opisanych potwierdzonych za zgodność z oryginałem i adnotacją : "Finansowane ze środków gminy Sicienko",
    • sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania.

§ 15

Dotacje przyznane i nie wykorzystane w danym roku podlegają zwrotowi do budżetu gminy. Dotacje udzielone z budżetu gminy i wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają natychmiastowemu zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych  liczonymi od dnia otrzymania środków.

§ 16

W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia wykaz podmiotów, które ubiegały się i otrzymały dotacje wraz z wysokością wnioskowanej  przyznanej i rozliczonej dotacji Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.

§ 17

Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała nr XXIII/189/01 Rady Gminy
Sicienko z dnia 31 stycznia 2001  roku w sprawie określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli zleconego zadania.

§  18

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§  19

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia  w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.

 

                                     Przewodniczący
                                    Rady Gminy Sicienko

                                     Marek Nadolny

 

Pliki do pobrania:

 


 

metryczka


Opublikował: Anna Iwaniuk (5 kwietnia 2004, 14:48:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1386