![]() |
Uchwała nr XVI/87/04Rady Gminy Sicienkoz dnia 31 marca 2004w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717 ) oraz art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611).
Uchwała nr XVI/87/04
Rady Gminy Sicienko
z dnia 31 marca 2004
w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717 ) oraz art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611).
R a d a G m i n y
uchwala, co następuje:
§ 1
Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań związanych z zaspakajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy Sicienko.
§ 2
Gmina Sicienko współpracuje z podmiotami wymienionymi w § 1 w szczególności w zakresie zadań określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 142 poz. 1591):
§ 3
Zlecanie realizacji zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) i udzielenie dotacji następuje na zasadach określonych w tej ustawie.
§ 4
Środki pieniężne przeznaczone na dotacje na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań własnych gminy realizowanych przez podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych określone są na dany rok w uchwale budżetowej a do czasu uchwalenia budżetu w projekcie uchwały budżetowej .
§ 5
Dotacje nie będą udzielane podmiotom, które nie rozliczyły się z gminą z dotychczasowych zobowiązań lub wykorzystały dotacje niezgodnie z przeznaczeniem - przez okres 2 lat od dnia wymagalności zobowiązania.
§ 6
Podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, ubiegające się o dotacje z budżetu gminy składają pisemne wnioski do Wójta Gminy w terminie do dnia 30 października poprzedzającego rok budżetowy. W uzasadnionych przypadkach Wójt Gminy może zdecydować o przyjęciu wniosku złożonego po tym terminie.
§ 7
Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania publicznego powinien zawierać:
- dokładne oznaczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie dotacji,
- określenie celu publicznego będącego przedmiotem dotacji,
- wysokość oczekiwanego dofinansowania,
- termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
- uzasadnienie wniosku o przyznanie dotacji;
- oświadczenie wnioskodawcy, że jest uprawniony do ubiegania się o przyznanie dotacji dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych nie działających w celu osiągnięcia zysku.
Wzór oferty wraz z wnioskiem o przyznanie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do uchwały
§ 8
Wójt Gminy przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego bierze pod uwagę w szczególności:
- spełnienia warunków formalno - prawnych wniosku,
- znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów publicznych,
- kwotę oczekiwanej dotacji,
- celowość i efektywność wykorzystania środków publicznych,
- ocenę możliwości rzetelnego wykonania zadania publicznego przez podmiot wnioskujący,
- analizę i ocenę wykonania poprzednich przedsięwzięć danego podmiotu, zwłaszcza uzyskanych efektów, spełnienia celów, rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
§ 9
-
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy, która zawiera w szczególności:
-
oznaczenie stron umowy,
-
szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
-
określenie czasu na jaki umowa została zawarta,
-
określenie kwoty dotacji jaką gmina przekaże jednostce wykonującej zadanie, sposób i termin jej przekazywania,
-
tryb kontroli wykonania zadania,
-
sposób i terminy rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu w przypadku wykorzystania niezgodnie z celem lub zwrotu nie wykorzystanej części dotacji.
-
-
Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w wypadku nieterminowego lub nienależytego jej wykonania.
Wzór umowy stanowi załącznik Nr 2 do uchwały.
§ 10
Dotacja może być przekazywana jednorazowo lub w kilku ratach w zależności od specyfiki wykonywanego zadania.
§ 11
Podmiot dotowany zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym, zgodnie z porozumieniem .
§ 12
Wójt Gminy sprawuje kontrolę poprzez osoby lub podmioty przez niego upoważnione i przyjmuje rozliczenie dotacji.
§ 13
Osoby i podmioty upoważnione do kontroli są uprawnione do kontrolowania sposobu wykonania zadania, na które została przyznana dotacja przez:
- żądanie złożenia wyjaśnień, dokumentów i sprawozdań,
- prowadzenie oględzin rzeczy albo sposobu wykonania zadań.
§ 14
- Ostatecznego rozliczenia przyznanej dotacji podmiot dotowany dokonuje w terminie 30 dni po upływie przewidzianego w umowie terminu realizacji zadania i nie później niż do 25 stycznia następnego roku.
- Rozliczenie udzielonej dotacji powinno zawierać:
- zestawienie faktur i rachunków dokumentujących wydatki poniesione na realizację zadań finansowanych z budżetu gminy; zawierające numery i daty faktur lub rachunków, nazwy podmiotów je wystawiających, rodzaj i kwoty wydatków,
- kserokopie faktur lub rachunków drugostronnie opisanych potwierdzonych za zgodność z oryginałem i adnotacją : "Finansowane ze środków gminy Sicienko",
- sprawozdanie merytoryczne z realizacji zadania.
§ 15
Dotacje przyznane i nie wykorzystane w danym roku podlegają zwrotowi do budżetu gminy. Dotacje udzielone z budżetu gminy i wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają natychmiastowemu zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia otrzymania środków.
§ 16
W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia wykaz podmiotów, które ubiegały się i otrzymały dotacje wraz z wysokością wnioskowanej przyznanej i rozliczonej dotacji Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.
§ 17
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała nr XXIII/189/01 Rady Gminy
Sicienko z dnia 31 stycznia 2001 roku w sprawie określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli zleconego zadania.
§ 18
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 19
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Przewodniczący
Rady Gminy Sicienko
Marek Nadolny
Pliki do pobrania:
-
Uchwała XVI/87/04 - oryginał - zobacz (352kB)
-
Załącznik nr 1 do uchwały XVI/87/04 - zobacz (63kB)
-
Załącznik nr 2 do uchwały XVI/87/04 - zobacz (37kB)
metryczka
Opublikował: Anna Iwaniuk (5 kwietnia 2004, 14:48:32)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1386