Strona główna > Aktualności |
Susza w gminie Sicienko 26.07.2023
Susza w gminie Sicienko
26.07.2023Informujemy, że Wojewoda
Kujawsko-Pomorski Zarządzeniem nr 148/2023 powołał Komisję do spraw
oszacowania zakresu i wysokości szkód, spowodowanych przez niekorzystne
zjawisko atmosferyczne – suszę w gminie Sicienko w 2023 r.
Podstawowym obowiązkiem producenta rolnego jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”: link do aplikacji
Jeżeli jednak producent rolny chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien złożyć wniosek do Urzędu Gminy w Sicienku.
Powołana przez Wojewodę Komisja dokona oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o oszacowanie, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji, zgodnie z wytycznymi dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczącymi ogólnych zasad szacowania w gospodarstwie rolnym szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.
Jeżeli komisja nie oszacuje szkód ze względu na brak wniosku producenta rolnego lub też w związku z wcześniejszym zebraniem plonów to producent rolny, który złoży wniosek w aplikacji i tak otrzyma protokół i będzie mógł wnioskować o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat.
Aby komisja mogła sporządzić raport obowiązkowym jest, aby producent rolny był zarejestrowany w aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”.
Samo oszacowanie szkód przez komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołu i pozbawi możliwości ubiegania się producenta rolnego o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat w wyniku tegorocznej suszy.
Do wniosku o szacowanie strat należy załączyć kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.
Wypełnione wnioski można składać w godzinach pracy Urzędu Gminy w Sicienku - w Biurze Obsługi Interesanta (pokój nr 1) oraz w pokoju nr 19 (I piętro).
Podstawowym obowiązkiem producenta rolnego jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód za pośrednictwem aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”: link do aplikacji
Jeżeli jednak producent rolny chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien złożyć wniosek do Urzędu Gminy w Sicienku.
Powołana przez Wojewodę Komisja dokona oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o oszacowanie, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji, zgodnie z wytycznymi dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczącymi ogólnych zasad szacowania w gospodarstwie rolnym szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.
Jeżeli komisja nie oszacuje szkód ze względu na brak wniosku producenta rolnego lub też w związku z wcześniejszym zebraniem plonów to producent rolny, który złoży wniosek w aplikacji i tak otrzyma protokół i będzie mógł wnioskować o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat.
Aby komisja mogła sporządzić raport obowiązkowym jest, aby producent rolny był zarejestrowany w aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”.
Samo oszacowanie szkód przez komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołu i pozbawi możliwości ubiegania się producenta rolnego o odszkodowanie z tytułu poniesionych strat w wyniku tegorocznej suszy.
Do wniosku o szacowanie strat należy załączyć kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.
Wypełnione wnioski można składać w godzinach pracy Urzędu Gminy w Sicienku - w Biurze Obsługi Interesanta (pokój nr 1) oraz w pokoju nr 19 (I piętro).
Informacje pod numerem telefonu:
- 52 31 17 462,
- 52 31 17 469.
Pliki do pobrania: Wniosek susza (27kB)
metryczka
Wytworzył: Magdalena Stypka, Kierownik Sekcji Ochrony Środowiska (26 lipca 2023)
Opublikował: Anna Kuczawska (27 lipca 2023, 13:12:31)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 161