Rejestry instytucji kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Sicienko - zobacz (38kB)
Informacje o Rejestrze instytucji kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Sicienko prowadzony jest na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194) oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Niezależnie od niniejszego Rejestru dla każdej instytucji kultury prowadzona jest elektroniczna księga rejestrowa.
Dla każdej instytucji kultury prowadzi się przy Rejestrze akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu instytucji kultury do Rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
Zmiany wpisu w Rejestrze dokonuje się z urzędu albo na
wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
Sposób udostępniania danych zawartych w Rejestrze instytucji kultury
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
1) otwarty dostęp do zawartości rejestru;
2) wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
Udostępnianie danych zawartych w Rejestrze w formie, o
której mowa w punkcie 1 jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu
Informacji Publicznej.
Rejestr dostępny jest w godzinach pracy Urzędu Gminy w
Sicienku w pokoju nr 16. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta
rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
Organizator prowadzący Rejestr instytucji kultury wydaje
urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
W celu wydania odpisu z Rejestru, należy zwrócić się z wnioskiem do Wójta Gminy
Sicienko, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko.
Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz.
1923 z późn. zm.) wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w
wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Oddział Sicienko, nr 70 8142 1046 0000 0127 2000 0007
Odpis z Rejestru instytucji kultury może być pełny lub
skrócony.
Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w
księdze rejestrowej.
Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w
Rejestrze.
Odpisy są opatrywane datą, pieczęcią urzędową oraz podpisem
osoby, która je sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska
służbowego.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia
otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub
przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za
pisemnym potwierdzeniem odbioru.
metryczka
Wytworzył: Magdalena Kluska, Sekretarz Gminy (28 maja 2012)
Opublikował: Magdalena Kieras (28 maja 2012, 11:52:29)
Ostatnia zmiana: Anna Kuczawska (4 stycznia 2022, 16:32:26)
Zmieniono: aktualizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2506