Informacja o dofinansowaniu do podręczników 201020.07.2010

Informacja o dofinansowaniu do podręczników 2010

20.07.2010


Informacja
w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom
na zakup podręczników w roku szkolnym 2010/2011.
 
1. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników oraz wypłaty uczniom zasiłku powodziowego na cele edukacyjne (Dz. U. z 2010 roku, Nr 95, poz. 612 z późn. zm.) został uruchomiony Rządowy program pomocy uczniom w 2010 r. „Wyprawka szkolna” dla uczniów:
a)   rozpoczynających w roku szkolnym 2010/2011 naukę:
a.       w klasach I –III szkoły podstawowej,
b.       w klasie II gimnazjum,
b)   słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w  przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej,
 
2. Dofinansowanie mogą uzyskać uczniowie:
a)    pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie tj. 351 zł netto;
b)    nieobligatoryjnie pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza kryterium dochodowe (dotyczy to zwłaszcza rodzin wielodzietnych, dotkniętych alkoholizmem, długotrwałą lub ciężką chorobą, zdarzeniem losowym itp. (art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
c)    bez względu na dochód rodziny - uczniowie słabo widzący, niesłyszący,
z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, realizujący kształcenie w szkole podstawowej lub  gimnazjum.  
 
3. Wysokość dofinansowania wynosi:
a)    do 170 zł - dla uczniów klas I- III szkoły podstawowej oraz dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz dla uczniów  z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizujących kształcenie w  klasach I- III szkoły podstawowej;
b)    do 310 zł - dla uczniów klas II gimnazjum oraz dla uczniów słabo widzących, niesłyszących,
z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizujących kształcenie w klasach I- III gimnazjum;
c)    do 200 zł - dla uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim lub uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, realizujących kształcenie w klasach IV- VI szkoły podstawowej.
 
4. Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgoda przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
 
5. Wniosek wraz z załącznikami składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym   2010/2011 w terminie do dnia 15 września 2010 r.
 
6.  Warunkiem otrzymania zwrotu kosztów zakupu podręczników szkolnych (do wysokości przyznanej pomocy) będzie przedłożenie odpowiednio oryginału dowodu zakupu lub potwierdzenia zakupu:
a.       Dowód zakupu - w przypadku zakupów indywidualnych - (np. faktura VAT, rachunek lub oświadczenie o zakupie podręczników potwierdzone przez dyrektora szkoły lub wychowawcę klasy, opisane w następujący sposób: „Wydatek został rozliczony tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2010r. – „Wyprawka szkolna”.
b.       potwierdzenie zakupu - w przypadku zakupów zbiorczych – (potwierdzenie zakupu u powinno zawierać imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu na podstawie faktury VAT oraz listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki).

Zarządzenie nr 45/10 Wójta Gminy Sicienko wraz z wzorem wniosku

metryczka


Wytworzył: Anna Rudniak, Dyrektor Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Sicienku (20 lipca 2010)
Opublikował: Magdalena Kieras (20 lipca 2010, 12:57:45)

Ostatnia zmiana: Magdalena Kieras (20 lipca 2010, 12:59:51)
Zmieniono: dodano link do Zarządzenia 45/2010

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 693